Qamar El Din sau Amardin

Qamar El Din sau Amardin asa cum este cunoscut aici in Alexandria , Egipt  este o  bautura  foarte apreciata si  des intalnita in timpul Ramadanului  , obtinuta din pasta de caise uscate sub forma de foi  . Produsul se gaseste in orice magazin inainte , in timpul si dupa Ramadan , ambalat intr-o folie de obicei galbena sau portocalie , cu o forma dreptunghiulara.

Caisele uscate au proprietatea de a satisface  setea si sunt un bun remediu contra diareei , ajuta digestia , regleaza metabolismul si contine o multime de vitamine precum A , B, C  dar si calciu, fier , potasiu si fosfor.Este recomandat femeilor insarcinate deoarece contine un grad ridicat de acid folic , ajutand astfel la dezvoltarea fetusului.In timpul Ramadanului nevoia de a bea lichide este foarte ridicata datorita postului pe care musulmanii il tin in timpul acestei luni cat si al temperaturilor ridicate .

Intr-o oala se pun la fiert 2 l de apa .Se foloseste o foaie din pachetul de caise uscate , aceasta se rupe in bucatele , se pun in apa care fierbe si se amesteca pana la dizolvare. Se adauga zahar dupa gust .Daca sucul a iesit prea gros se poate adauga ulterior apa .Se raceste apoi se da la frigider . Se serveste rece.

13 comentarii

  1. Aysha said,

    27 Iulie 2010 la 3:44 pm

    Yummy, cred ca este foarte buuuuun! Mie imi plac foarte mult caisele, cat am fost insarcinata am baut numai Prigat de caise…pacat ca nu este 100% natural…

    • Khadijah said,

      27 Iulie 2010 la 5:59 pm

      Este foarte bun Aysha … spune-i sotului sa iti aduca ( maine🙂 ) , va fi bine si pentru el ca doar va petrece Ramadanul in Romania si nu stiu in ce masura va gasi acolo !

      • Aysha said,

        27 Iulie 2010 la 8:11 pm

        Chiar i-am spus mai devreme si mi-a promis ca imi aduce🙂. Din pacate am amanat zborul pt joi noapte din cauza unor probleme nerezolvate la timp😦, dar la cat am asteptat…acum doua zile nu murim :))!

  2. maliziosa said,

    27 Iulie 2010 la 5:18 pm

    La noi in familie cu aceasta bautura se incepe Iftar-ul. O preparam cu o seara inainte sau mai devreme, si o tinem la frigider: topim foile in apa fierbinte pana obtinem sucul (nu mai adaugam zahar, eventual mai punem foi de caise) apoi intr-un bol mare de sticla punem fructe uscate: prune, curmale (din cele seci, uscate), smochine si caise dezhidratate dupa care turnam sucul peste ele. Punem totul la frigider. Rezulta un gen de compot foarte reconfortant si hranitor.

    • Khadijah said,

      27 Iulie 2010 la 6:04 pm

      Bine te-am gasit Maliziosa ! Si la socrii mei la fel , cu Amardin incepe Iftar-ul . Mama soacra il prepara cu o zi inainte sau dimineata dar fara fructe uscate ci simplu.Iar eu pregatesc bautura pentru Iftar din lapte , curmale uscate si stafide !

  3. Silvia s said,

    28 Iulie 2010 la 9:55 am

    si la noi Ramadanul se incepe cu aceasta bautura,dar nu adaugam zahar deloc.e foarte buna.
    E foarte usor de relizat in casa ,chiar zilele trecute am vazut la tv. dar din pacate nu am retinut exact cantitatile.Parca era nevoie de 5kg de caise si putina apa si se da la foc si rezulta pasta de Amardin care se pune in tavi si se lasa pana la racirea completa si asa ies foile.

    • Khadijah said,

      30 Iulie 2010 la 5:32 am

      Fetelor cum puteti sa o beti fara zahar ???? Mie mi se pare „rea” fara zahar ! Chiar ca e usor de realizat , pentru cine bea des ! Noi sincer doar in timpul Ramadanului consumam si parca anul trecut era intre 5 si 6 lire pachetul !

      • Silvia s said,

        31 Iulie 2010 la 10:50 am

        daca pui si fructe uscate de tot felu cum ar fi curmale ,prune caise ,stafide ,figs iese dulcisorA .se taie toate marunt de cu seara si la fel Amardin si se pune apa peste ele sa le acopere bine.Se dau la frigider si cand ai de lucru la frigider amesteci de doua ori cu lingura.Pana seara totul este dizolvat. Abia astept sa inceapa ramadanul.
        Acest „compot” se serveste in pahare sau cupe.
        Daca nu am facut ceva dulce o baclava ceva sotu mai serveste cateva pahare de „compot” toata seara nu se multumeste numai cu unul.

      • Khadijah said,

        2 August 2010 la 5:26 pm

        Silvia asa cum il prepari tu inseamna ca nu mai fierbi foitele de caise , nu ? Nu am incercat niciodata cum ziceti voi fetelor … uite asa mai aflu si eu noutati ! Voi testa cu siguranta !

  4. maliziosa said,

    30 Iulie 2010 la 9:38 pm

    Buna Khadijah
    Noi o bem fara zahar, ni se pare suficient de dulce, insa la noi siropul iese ca un compot, nu ne luam neaparat dupa cantitati ci potrivim dupa gust. Daca mai adaugam si fructe …chiar ca e dulce.
    Am incercat cu lapte si curmale dar sotul meu nu e obisnuit..asa ca m-am lasat pagubasa🙂

    • Khadijah said,

      2 August 2010 la 5:30 pm

      Buna Maliziosa ! Voi incerca si eu asa cu fructe ! Am fost in Fathalla , s-au scumpit tare foitele de caise , erau si la 12 lire un pachet … noua ne place combinatia de lapte , curmale , stafide si cocos !

  5. khadijah ahmed said,

    3 August 2010 la 2:52 pm

    yummi,yummi combinatia de lapte cu curmale si cocos….Khadijah imi ploua in gura….

    • Khadijah said,

      3 August 2010 la 5:03 pm

      Khadijah incearca daca nu ai facut pana acum ! Curmalele ( din cele tari , uscate ) se curata de sambure , se spala bine apoi se pun in lapte impreuna cu stafide , nuca de cocos si zahar dupa gust . Le pui la frigider de dimineata si pana la iftar curmalele se inmoaie iar laptele va avea un gust foarte placut !


Lasă un răspuns

