Calatorii invizibili

Această prezentare necesită JavaScript.

Bruno Catalano este un artist francez nascut in 1960 in Sudul Frantei . Inca din tinerete Bruno a admirat arta si si-a inceput cariera de sculptor cu un remarcabil talent in 1990.Sculpturile lui tradeaza dorinta artistului de a creat un suflu nou care sa capteze atentia privitorului. Este cunoscut pe plan international , iar lucrarile sale fac parte din colectii ale marilor corporatii sau din cele private .Operele sale sunt in genere limitate la 12 exemplare ale aceluiasi caracter, doar 8 spre vanzare restul donate si expuse in diferite locuri .

Colectia care atrage cel mai mult este numita ” Calatorii”. Acestia sunt personaje diverse , calatori , datorita faptului ca toti poarta o geanta , un geamantan , un instrument atasat piciorului ca mai apoi sculptura sa devina invizibila . Multe articole de pe net care prezinta fotografii ale sculpturilor se intrec a aduce argumente pro photoshop. Invizibilitatea nu este nici pe departe o realizare photoshop ci este opera artistului . Una dintre cele mai celebre statui este cea a lui Vincent van Gogh , asezata undeva in Province pe malul apei . Partile lipsa ale lui Van Gogh sunt umplute de o mare intindere de apa , cateodata de cate o ambarcatiune sau de Farul salutar din apropierea statuii.”Calatorii” sunt atat barbati cat si femei , albi sau negri, cu diferite stilul vestimentare . “Calatorilor “ le lipsesc mare parte din corp , ba o mana , ba parte din picior , solduri si stomac. Spatiul se umple de obicei cu privirea celui ce incearca sa recompuna ceea ce devine invizibil , sa refaca forma si sa-si imagineze intregul.  Sculptura atrage nu numai privirea dar pune la munca si imaginatia privitorului care cu siguranta se intreaba oare ce a vrut sa transmita artistul.Sa transmita oare ca vom vedeni si noi invizibili in timp si spatiu sau poate ca suntem doar simplii calatori pe aceasta lume !

10 comentarii

  1. Maryam M. A. said,

    19 Septembrie 2010 la 10:18 pm

    Interesant… oare ce materiale foloseste… o fi sticla???

    • Khadijah said,

      20 Septembrie 2010 la 12:31 am

      Da Maryam si mie mi se par interesante . Nu am mai vazut asa ceva niciodata . Statuile sunt din bronz iar partea invizibila este chiar lipsa. „Calatorul ” are mereu o valiza sau un instrument care face legatura intre partea superioara si cea inferioara .Obiectul de legatura este punctul de conexiune care face ca statuia sa stea in picioare dar sa creeze iluzia ca este vid si nimic nu leaga cele doua parti !

  2. maliziosa said,

    20 Septembrie 2010 la 7:30 pm

    Salut acest articol. Am vazut operele artistului chiar in vara asta la Paris . Imposibil s atreci nepasator pe langa asa ceva ! Doua dintre ele, in marime naturala, expuse intr-o galerie comerciala de pe Champs-Ellysee iar una, miniaturala pentru vanzare in vitrina unei galerii de arta inchise la ora aia. As fi fost curioasa sa stiu cat costa….

    • Khadijah said,

      21 Septembrie 2010 la 12:01 pm

      Asa e Dana , lucrarile lui sunt expuse si pe Champs Elysees ! Aveam eu un feeling ca le-ai vazut !

      • maliziosa said,

        21 Septembrie 2010 la 1:36 pm

        A fost o pura intamplare ca am intrat acolo…erau doi „calatori” parca aveam o poza in Facebook…punctul de baza al lucrarii este cred chiar geamantanul de care se leaga restul …ma bucur ca ai postat articolul asta, asa am aflat si eu ce am vazut :))

  3. silvia s said,

    20 Septembrie 2010 la 9:52 pm

    interesante opere dar si abstracte in acelasi timp.Oare sant multi artistii care sant atrasi de „arta invisibila”?

  4. maliziosa said,

    21 Septembrie 2010 la 3:17 am

    Sincer, habar nu am avut de acest artist, si in spatiu inchis nici efectul statuilor nu e parca acelasi (ma uit la Van Gogh si la peisajul marin) ma gandesc ca acest concept e novator…poate stie Khadijah mai multe..daca mai exista si alti artisti cu acest gen de lucrari. Oricum mi se par de mare efect!

    • Khadijah said,

      21 Septembrie 2010 la 11:58 am

      Nu fetele , nu mai sunt si alti artisti asemeni lui . Din tot ce am citit pentru a ma documenta spre a scrie articolul , nimic nu indica ca ar mai fi si alt artist care creaza ” vid ” . Fotografia cu Van Gogh pe malul apei a facut inconjurul lumii si a creat reale dezbateri din partea scepticilor si a necunoscatorilor cum ca este o realizare a photohopului si nimic nu este real apoi artistul si-a facut propriul lui website http://www.brunocatalano.com/ in franceza si in engleza. Sculpturile lui sunt expuse in Galerie de Medicis la Paris , Galerie Cafmeyer in Belgia si Galerie Bartoux la Paris pe Champs Elysees . Am incercat sa caut pretul de vanzare , am avut si eu aceasta curiozitate dar din pacate nu am gasit nimic !

  5. luki said,

    17 Octombrie 2010 la 9:58 pm

    Wow, absolut fascinant. Nu imi vine sa cred ca nu mi-a trecut pe langa ureche nimic despre acest artist. Ca sa nu mai vorbesc ca am ratat asta cand am vizitat Parisul. Maliziosa a fost o norocoasa sa vada cu ochii ei aceste minunatii. Dar, Belgia e pe lista mea cat mai curand si poate reusesc sa le vad. E genial individul, o sa-l urmaresc.
    Tin sa te felicit Khadijah pentru blog, scrii articole foarte interesante, le citesc pe toate.

    • Khadijah said,

      19 Octombrie 2010 la 11:13 pm

      Luki multumesc , esti foarte draguta ! Ma bucur ca ma citesti , ma bucur ca iti si plac articolele !


Lasă un răspuns

