Bilady, Bilady, Bilady-Imnul National al R.A.Egipt

Bilady , bilady , bilady ( Tara mea , Tara mea , Tara mea ) este imnul national al Republicii Arabe Egipt. Melodia a fost compusa de Sayed Darwish . In acest moment in ceremonii si diverse festivitati se foloseste o varianta mai scurta insa am sa expun mai jos varianta intreaga a imnului.Imi cer scuze daca traducerea este oarecum „din topor” fara rima  , nu sunt poeta , am vrut doar sa vedeti semnificatia versurilor atat cat m-am priceput .

Bilādī, bilādī, bilādī
Lakī ḥubbī wa fū’ādī
Bilādī, bilādī, bilādī
Lakī ḥubbī wa fū’ādī

Miṣr yā umm al-bilād
Anti ghāyatī wal-murād
Wa ‘alá kull al-‘ibad
Kam liNīlik min āyād

Bilādī, bilādī, bilādī
Lakī ḥubbī wa fū’ādī
Bilādī, bilādī, bilādī
Lakī ḥubbī wa fū’ādī

Misr Anti Aghla Durra
Fawqa Gabeen Ad-dahr Ghurra
Ya Biladi ‘Aishi Hurra
Wa Aslami Raghm-al-adi.

Bilādī, bilādī, bilādī
Lakī ḥubbī wa fū’ādī
Bilādī, bilādī, bilādī
Lakī ḥubbī wa fū’ādī

Misru ya Ardi-nna`eem
Sudti bil majdil-qadeem
Maqsidee daf`ul-ghareem
Wa `ala-llahi-`timaadi.

Bilādī, bilādī, bilādī
Lakī ḥubbī wa fū’ādī
Bilādī, bilādī, bilādī
Lakī ḥubbī wa fū’ādī

Misr Awladik Kiram
Aufiya Yar’u-zimam
Nahnu harbu’n wa’ salam
Wa fidakee ya bilādī.

Bilādī, bilādī, bilādī
Lakī ḥubbī wa fū’ādī

Tara mea, tara mea, tara mea.
Tu ai iubirea si inima mea.
Tara mea,tara mea, tara mea.
Tu ai iubirea si inimamea.

Egipt ! O mama a tutuor tarilor
Speranta si ambitia mea,
Si a tuturor oamenilor
Nilul tau cu nenumarate gratii

Tara mea, tara mea, tara mea,
Iubirea si inima mea sunt pentru tine
Tara mea, tara mea, tara mea,
Iubirea si inima mea sunt pentru tine

Egipt ! Cea mai pretioasa bijuterie
O perla in fata eternitatii
O tara mea , fii pe vecie libera
Protejata de orice dusman !

Tara mea, tara mea, tara mea,
Iubirea si inima mea sunt pentru tine
Tara mea, tara mea, tara mea,
Iubirea si inima mea sunt pentru tine
Egipt, taram al recompenselor
Esti plina de antichitatea glorioasa
Scopul meu este sa rapun dusmanul
Si pe Dumnezeu ma bizui

Tara mea, tara mea, tara mea,
Iubirea si inima mea sunt pentru tine
Tara mea, tara mea, tara mea,
Iubirea si inima mea sunt pentru tine

Egipt ! Nobili sunt copiii tai
Loiali, si pazitori ai fraurilor
Noi suntem fie de -i razboi sau pace
Si ne vom sacrifica pentru tine tara mea .

Tara mea, tara mea, tara mea,
Iubirea si inima mea sunt pentru tine.

Versurile au fost compuse de Mohamed Younis Al Qady iar Sayed Darwish (pionier al muzicii arabe si lider al modernisnului renascentin al Egiptului  a compus muzica . Versurile sunt compuse in stransa legatura cu contextul miscarilor nationale de independenta din Egipt  si cu liderii acesteia precum Mustafa Kamel. Refrenul este sustras / derivat din unul dintre cele mai cunoscute discursuri ale lui Mustafa Kamel.
Primul imn national al Egiptului dateaza din 1869 , cand un cantec de acest gen a  fost compus in onoarea monarhului.Se spune ca Verdi este cel care a compus muzica pentru imnul roial al Egiptului.Nu se stie cu exactitate cat timp a fost folosit pentru ca monarhul a fost exilat in 1952 iar parte din imn a fost folosit pentru imnul Republicii Arabe Siria in 1958.
Walla Zaman ya Selahy , vechiul ultim imn al Egiptului , a fost scris prima oara pentru Umm Kulthum , care era si este considerata cea mai mare cantareata a tuturor vremurilor in Egipt. Cantecul a dobandit o foarte mare popularitate in 1956 ca mai apoi sa fie adoptat drept imn national in 1960. A ramas imnul national al Egiptului pana in 1979 cand a fost inlocuit de cel actual. Vechiul imn national al Egiptului a fost folosit drept imn din 1965 pana in 1981 ,dar fara versuri , de catre  Iraq.

3 comentarii

  1. maliziosa said,

    30 Septembrie 2010 la 7:45 pm

    as vrea sa ascult si imnul vechi daca il gasesti pe undeva…

  2. maliziosa said,

    30 Septembrie 2010 la 8:12 pm

    L-am gasit! Imi place si clipul…sunt o admiratoare a regalitatii egiptene era de asteptat sa-mi placa :))

  3. maliziosa said,

    30 Septembrie 2010 la 8:25 pm


Lasă un răspuns

