Hummus – reteta libaneza

HUMMUS

Hummus cu chipsuri de paine uscata, tahina si patrunjel

Ingrediente , aveti nevoie de :
1/4 pahar de iaurt – cel recomandat este iaurtul gresesc , numit si Labneh / Labaneh, Lebnah, Labne, Labni si in araba لبنة, am gasit reteta de pregatit acest iaurt in casa , o sa o scriu in alta postare – eu am folosit 100gr de iaurt Danone
1 conserva chick peas / garbanzo beans ( daca am tradus bine acesta este naut)-  eu am luat de la supermarket cu 5 lire conserva iar kilogramul de boabe uscate era 12 lire , am preferat direct conserva ca sa nu le mai tin boabele la inmuiat peste noapte

1/2 pahar de tahina ( pasta de susan )

1/2 pahar de suc de lamaie – lamaia se foloseste dupa gust , daca va place mai acru puteti pune toata cantitatea daca nu folositi mai putin – eu am folosit exact 2 lamai micute si a fost destul de acra

2-3 catei de usturoi – acesta tot dupa gust se foloseste – eu am folosit doar 2 catei destul de maricei

1/2 lingurita de sare

2 linguri de apa – doar daca e nevoie daca la final hummusul iese prea gros

3-4 frunze de menta proaspata – pentru a da o savoare , puteti folosi ce va place mai mult : rozmarin , busuioc

1 legatura de patrunjel – pentru ornat

1 lingurita boia – pentru ornat
1/4 pahar de ulei de masline – pentru ornat

Intr-un blender se pune conserva de garbanzo beans ( nautul ) scurs de orice lichid , sucul de lamaie , iaurtul ( daca nu vreti sa folositi iaurt il puteti inlocui cu cateva linguri de ulei de masline ) , tahina , usturoiul ( neaparat pisat ) , frunzele de menta si sarea…. se mixeaza aproximativ 1 min. Daca dupa ce il gustati ii mai trebuie acreala , folositi putina sare de lamaie iar daca e prea gros puneti cele 2 linguri de apa si mai mixati cateva secunde.

Cum am aranjat eu pe platou se serveste ca si side dish alaturi de diferite mancaruri din carne . Se iau 2 platouri , unul mai mic si altul mult mai mare .In cel mic se toarna hummusul si se formeaza un mic santz ( ca in imagie ) , in mijloc sa fie asa mai bombat …. in mijloc se aseaza cateva boabe de naut ( pastrati cateva inainte sa le mixati ) , plus masline ( eu am uitat sa mai pun ) ….din mijloc catre margine , peste santul format se aseaza felii de ardei rosu ( eu am pus rosie ca nu aveam ardei ) ..farfuria mea fiind in colturi am asezat patrunjelul tocat exact in colturi si din loc in loc pe margine am pus boia apoi am turnat in sant peste ardei ulei de masline….farfuria mica cu hummusul se aseaza in farfuria mare pe marginea careia se aseaza chipsuri de pita .. eu am cumparat aish nashfa , 50 piatri / bucata.. sau se poate praji lipie libaneza pentru cateva secunde in ulei de masline …. pana sa apuc sa fac poza , sotul si-a si bagat nasul si mi-a stricat decorul ..se vede cum e luat din luat din hummus .

Pofta buna !

Lasă un răspuns

