Vita Stroganoff

Vita Stroganoff (sau Stroganov, în originalul rusesc) a apărut la mijlocul secolului XIX într-o Rusie aflată în perioada sa de maximă efervescenţă culturală şi culinară, într-o continuă competiţie cu ceea ce se întâmpla, în aceleaşi domenii, în Franţa. Există destule ambiguităţi atât în privinţa reţetei originale cât şi a numelui său atribuit familei Stroganov (Stroganoff în franceză) , mai exact lui Alexander Grigorievich Stroganov, sau contelui Pavel Stroganov.

Cert este că reţeta de “Vită à la Stroganov, cu muştar” apare în cartea de bucate a Elenei Molokhovet – o legendă a bucătăriei ruseşti – în 1861. Reţeta conţinea bucăţi de carnea de vită sotate şi servite într-un sos de muştar cu supă de vită şi smântână. Ulterior, au apărut mai multe reţete care conţin, pe lângă vită, ciuperci şi/sau ceapă, vin sau cognac, etc.

Sursa : http://www.cevabun.ro

Vita Stroganoff

Din nou nu am respectat reteta originala si am optat pentru cea care are in plus si ciuperci pentru ca mi s-a parut mai bogata iar ciupercile ne plac foarte mult.

Ingrediente ( pentru 3 portii generoase ) :

500 gr carne de vita

1 buc ceapa mare

1 cutie ciuperci

2 linguri bulion

1 lingura boia

250gr smantana

1 lingura faina sau amidon

1 lingura mustar

ulei sare piper

Carnea se sareaza si se pipereaza apoi se pune la prajit in ulei incins. Carnea se poate taia cuburi sau fasii subtiri , eu prefer fasiile subtiri.Dupa ce s-a prajit putin carnea, cat sa isi schimbe culoarea se adauga ceapa tocata foarte foarte marunt (in reteta scrie ceapa razuita – eu am tocat-o foarte fin). Dupa ce s-a calit ceapa cat sa se inmoaie nitel se adauga lingura de faina/amidon, cele 2 linguri de bulion, lingura de boia ( eu nu am mai pus ) si se stinge totul cu supa (daca aveti) sau cu apa (eu am pus apa in care am divolzat un cub de knorr de vita). Se acopera bucatile cu lichid si se lasa acoperit la fiert pana se fierbe carnea (sa intre furculita usor in carne), daca mai e nevoie se adauga apa.

Ciupercile se calesc in ulei. Dupa ce carnea e fiarta se adauga ciupercile calite. Mustarul se freaca cu smantana apoi se toarna peste carne. Daca e nevoie de sare se mai adauga dupa gust si se mai lasa la fiert 10-15 minute , atat cat sa scada si sa se lege sosul. Se serveste cu cartofi natur presarat cu patrunjel , cu piure sau paste. Eu am adaugat verdeata direct la final peste carne si am servit cu paste amestecate cu roumy. Merge cu castraveti murati !!!

Sa aveti pofta !

2 comentarii

  1. maliziosa said,

    9 Decembrie 2010 la 11:14 pm

    O sa incerc si eu ! Mersi Khadijah pentru retetele gustoase si rapide pe care ni le-ai pus mereu la dispozitie pe forum si acum pe blog…

    • Khadijah said,

      15 Decembrie 2010 la 4:03 pm

      Cu multa placere ! Reteta asta este foarte foarte buna , nu o sa iti para rau ca o incerci. Se fierbe nitel mai mult la carne dar e usor de facut !


Lasă un răspuns

