Enchiladas cu pui

Enchiladas cu pui

Enchiladas este un preparat mexican care se face cu tortilla si sos de rosii foarte picant.Reteta de mai jos este ajustata astfel incat sa poata fi executata in Egipt cu ingredientele care le-am avut la dispozitie . Prin urmare nu voi posta reteta originala ci cea executata de mine.

Ingrediente pentru umplutura

1. Lipie libaneza – 4-5 bucati
2. Piept de pui ( 2 bucati ) – eu am folosit pulpe de pui ( 3 bucati )
3. Fasole – 1 cutie – eu am folosit 1 cutie de foul gata gatita
4. Ceapa – 1 bucata potrivita
5. Usturoi – 2-3 catei
6. Coriandru verde – eu am pus o legatura mare de cozbara , in Romania se poate folosi si alt gen de verdeata in lipsa coriandrului
7. Sare , piper – dupa gust
8. Cascaval – cat cuprinde pentru pus deasupra – eu am folosit roumy .

Ingrediente pentru sosul picant

1. Rosii proaspete ( 5 bucati medii ) sau 1 conserva mare rosii fara piele
2. Ceapa – 1 bucata mica
3. Usturoi – 2-3 catei – eu am pus mai mult usturoi ca asa imi place
4. Cateva fire de coriandru doar ptr aroma
5. 1/2 lingurita boia dulce
6. 1/2 lingurita chilli – sau mai mult daca vreti mai piperat , eu am facut mai neiute pentru ca a mancat si copilul
7. 1/2 lingurita oregano ucat ( eu nu am avut )
8. 1/2 lingurita chimion ( cumin ) – camun – atentie nu folositi chimen pentru ca nu e acelasi lucru
9 Sare , piper – dupa gust
10. 1/2 lingurita zahar

Prepararea sosului

Ceapa tocata marunt se caleste impreuna cu usturoiul pisat , atat cat sa devina usor maronii . Se adauga rosiile mixate bine si se lasa pe foc aprox 5 minute cat sa dea in clocot . Se condimenteaza cu ingredientele enumerate mai sus , se pune verdeata si se mai lasa 2-3 minute pe foc . Sosul nu trebuie sa scada ! Dupa gust mai adaugati chilli sau alte condimente. Dupa reteta de mai sus a fost exact la limita iutelui, simteai dar nu te ardea!

Prepararea rulourilor

Carnea de pui , daca e piept il tocati marunt si il trageti la tigaie cu ceapa si uturoiul tocate marunt, cat sa se aureasca . Daca sunt pulpe ( ca in cazul meu ) , le-am fiert apoi am desfacut carnea dupa oase . Am calit ceapa si usturoiul tocate marunt , am adaugat carnea fiarta si le-am calit usor. Apoi se adauga conserva de fasole / foul , se adauga sare , piper si coriandru verde tocat marunt. Se mai lasa pe foc aprox 5 min cat sa se incorporeze toate ingredientele.

Lipiile libaneze se desfac usor in 2 parti si se trec prin sosul de rosii iute .

Se imbiba bine si pe o parte si pe alta .

Intr-un capat se pune compozitie si se ruleaza .

Se aseaza in tava unsa cu putin ulei apoi se rade deasupra cascaval ( in cazul meu am pus deasupra roumy ).

Se da la cuptor cat sa se rumeneasca putin deasupra si se servesc calde.

Merge langa el si un sos de tahina sau cel grecesc tzatziki , dupa parerea mea. Dar nici un castravete murat nu ar fi rau !
Pofta buna !

6 comentarii

  1. maliziosa said,

    15 Decembrie 2010 la 5:27 pm

    de unde luam chimionul?

  2. Khadijah said,

    15 Decembrie 2010 la 11:12 pm

    Iubita , chimionul este camun-ul egiptean sau cumin in engleza . Mai mult ca sigur ai in casa !

  3. maliziosa said,

    16 Decembrie 2010 la 7:37 pm

    pai ai zis ca nu e camun – ma rog, deja l-am facut a iesit f gustosdoar ca nu sunt happy cu lipia libaneza, caut reteta de tortillas…

    • Khadijah said,

      21 Decembrie 2010 la 12:44 pm

      S-a inteles gresit atunci .. eu am scris „atentie nu folositi chimen pentru ca nu e acelasi lucru”. Oricum ma bucur ca v-a placut si daca vei gasi tortilla da-ne de stire !

      • maliziosa said,

        10 Ianuarie 2011 la 11:01 pm

        cred ca pt tortilla ar trebui sa-i intreb pe baietii de la Mo’men ..ca ei fac Burritos..:))

      • Khadijah said,

        11 Ianuarie 2011 la 3:53 am

        Intreaba si da-ne de stire ! Trebuie incercat si asa … ma gandesc ca e mult mai bun decat cu lipie !


Lasă un răspuns

