Prajitura cu capsuni

Cu gandul la pandispanul mamei cu visine care mi-a ramas intiparit in simturi si de care imi aduc aminte cu drag , m-am gandit sa incerc si eu o varianta adaptata Egiptului. Zic adaptata pentru ca aici nu exista visine ! Este sezonul capsunilor in Egipt prin urmare m-am tot gandit cum ar fi sa inlocuiesc visinele cu capsuni.  Posibil au ba ?! Iata rezultatul !

blog

In caietul cu retete am redescoperit o reteta de chec de la o prietena din Hurghada . Reteta probata cu rezultate excelente.  Multumesc Luky ! Iata  ce aveti nevoie  :

  • 6 oua
  • 6 linguri ulei
  • 6 linguri zahar
  • 10 linguri faina
  • 1 praf de copt
  • 1 zahar vanilat
  • un varf de cutit de sare
  • coaja de lamaie ( optional)
  • capsuni

Capsunile  se spala si se taie bucatele  . Se presara fructele cu zahar si se lasa sa iasa siropul din ele. Operatia trebuie facuta dinainte sa incepem sa pregatim prajitura.

Se separa galbenusul de albus. Se freaca galbenusul cu zaharul , zaharul vanilat,coaja de lamaie si praful de copt ( stins cu putina zeama de lamaie). Compozitia se va umfla un pic apoi se adauga uleiul. Albusurile se bat spuma tare. Se amesteca cele doua compozitii de ou si se pune faina in ploaie , invartind cu lingura de lemn intr-un singur sens. Se unge tava cu ulei si se aseaza  hartie de copt  ( eu fac si fara ). Se toarna compozitia in tava si se adauga capsunile scurse de sucul lasat apoi se da la cuptorul incins ( aprox 150 grade). Se tine la cuptor aprox. 20-30 de minute ; se face testul cu scobitoarea.

Sa va fie de bine !

3 comentarii

  1. abbu said,

    20 Octombrie 2014 la 7:26 pm

    Oare nu este ptina faaina ?
    Raportat la oua ulei si zahar ??
    l-ai facut personal ?

    • chris said,

      17 Februarie 2015 la 8:09 pm

      da, eu am mai adaugat un pic, cam o lingura

    • Khadijah said,

      19 Aprilie 2015 la 7:53 pm

      Da, l-am facut personal. Prajitura din imagine este pregatita de mine.


Lasă un răspuns

